GMF instal·la a Constantí el seu primer torn de fossat per renovar rodes d’ample ibèric

L’empresa de manteniment de vehicles ferroviaris de Comsa Corporación, Gestión de Maquinaria Ferroviaria (GMF), ha posat en servei a Constantí un torn de fossat per a renovar els perfils de les rodes d’ample ibèric i ampliar la seva vida útil. Segons informa avui el diari El Mercantil, la companyia s’ha convertit en la primera empresa de manteniment ferroviari independent que disposa d’un equipament d’aquestes característiques.

L’equip permet adaptar els perfils de les rodes a les toleràncies exigides a cada moment sense desmuntar ni els eixos ni els bogies. Això permet reduir el temps per a retornar el vehicle a les seves condicions operatives. El proveïdor d’aquest torn, automàtic i programable, és el líder del mercat espanyol de patents Talgo, i la companyia ha invertit 1,5 milions d’euros en la seva adquisició.

GMF ha assenyalat que oferirà aquest servei a totes les companyies que el sol·licitin. El torn permet allargar la vida útil de les rodes dels trens entre 2 i 6 anys, ha apuntat la signatura, depenent del seu ús i de les condicions del vehicle. El nou torn està en les instal·lacions de GMF a Constantí, ubicació que permet l’accés directe des de la xarxa ferroviària d’interès general d’Adif mitjançant una connexió a la terminal intermodal.

Foto: GMF