L’Ajuntament de Constantí pren mesures per garantir unes eleccions segures el 14F

L’organització de les eleccions al Parlament del pròxim 14 de febrer està marcada per la circumstància excepcional de celebrar-les enmig de la pandèmia de la COVID, i per aquest motiu des de l’Ajuntament de Constantí s’han pres tot un seguit de mesures per adaptar-se als protocols marcats per la Generalitat i perquè tota la ciutadania pugui exercir el seu dret a vot amb seguretat.

Durant la jornada electoral del 14F les 7 meses electorals estaran distribuïdes entre les dues pistes i el passadís superior del Pavelló Poliesportiu. Les meses estaran repartides en 1 secció a la pista dura (pista de patinatge), 1 secció a la pista verda (sintètica) i 1 secció al passadís superior, per tal de mantenir les distàncies de seguretat i garantint la ventilació constant i adequada a l’afluència prevista. Es disposarà de punts d’entrada i sortida independents, amb 3 accessos (per l’Avinguda 11 de setembre) i 3 sortides diferents. A l’exterior del Pavelló s’instal·larà també una carpa informativa per tal d’indicar a la gent quin és el seu punt d’accés a la votació i el recorregut que han de fer tant per entrar com per sortir. L’objectiu és evitar concentracions de gent a l’interior de la instal·lació.

Durant tota la jornada electoral hi haurà 1 persona responsable COVID, un responsable de seguretat de la instal·lació i controladors de les zones d’accés i de les àrees de votació. Seran tècnics de l’Ajuntament que vetllaran pel bon funcionament de les eleccions així com perquè es compleixin totes les mesures de seguretat i distància entre persones que manen les autoritats sanitàries.

Des del consistori es recomana als electors/es que per confirmar quina és la seva mesa electoral, consultin la targeta censal que rebran a casa o la seu electrònica de l’Institut Nacional d’Estadística. A més, es recomana dur el vot preparat des de casa. D’altra banda, es recorda que els col·legis electorals obriran de 9 a 20 h i que és important anar a votar a les franges horàries recomanades que s’han establert. La franja de 9 a 12 h es recomana perquè votin les persones de risc, la franja de 19 a 20 h per a les persones en quarantena o contagiades, i de 12 a 19 h és la franja recomanada per a la resta de població.

D’altra banda, es recorda que fins divendres dia 5 de febrer ales 14 hores es pot sol·licitar el vot per correu, tant de manera telemàtica com de forma presencial a les oficines de correus.