La URV aposta per un model d’avaluació dual amb exàmens virtuals i presencials

La URV aposta per un model d’avaluació dual amb exàmens virtuals i presencials. El període d’avaluació del primer quadrimestre a la URV s’està desenvolupant amb una combinació d’exàmens presencials i virtuals, en una proporció diversa depenent de cada ensenyament per tal de garantir la qualitat de l’avaluació, però amb predomini de la virtualitat.

La dualitat d’exàmens en línia i presencials, així com la convocatòria esglaonada dels estudiants a les proves, ha permès minimitzar la quantitat de persones que es poden trobar simultàniament als campus i garantir la seguretat sanitària de la comunitat universitària, a la vegada que es manté la qualitat i els estàndards d’exigència del procés avaluatiu, fonamental per acreditar els coneixements i habilitats dels estudiants.

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV ha optat per fer la totalitat dels exàmens de forma virtual. En facultats com la de Turisme i Geografia, Química, Enologia i Ciències Jurídiques, la major part de les proves també s’han fet en línia. A la Facultat d’Economia i Empresa, les proves presencials han estat lleugerament superiors, i a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia s’ha optat per fer exàmens en línia i presencials a parts iguals.

Tot i que el PROCICAT ha ratificat que els estudiants universitaris poden fer totes les proves presencials, la rectora, María José Figueras, va recomanar a la comunitat docent de la URV, en la resolució del 13 d’octubre, que, quan fos possible, els exàmens es fessin de forma virtual i, de no poder ser així sota criteri dels seus responsables, que es fessin presencials però extremant les mesures de seguretat.