La Llar d’Infants Gugu ha desenvolupat amb èxit el mètode d’aprenentage per ambients durant aquest curs

La situació d’excepcionalitat i el tancament de les escoles i centres educatius a causa de la crisi del coronavirus ha afectat el desenvolupament del curs escolar i també el calendari previst per a les preinscripcions del proper curs, que ha quedat ajornat. Quan es reprengui la normalitat està previst que es puguin realitzar els tràmits relacionats amb la preinscripció i la matrícula de l’alumnat de tots els cicles educatius.

Durant aquest curs 2019-2020, l’equip educatiu de la Llar d’Infants Gugu ha introduït en la seva programació el treball per ambients. Aquest canvi ha estat pensat i estudiat amb l’objectiu d’oferir als infants una nova manera d’aprendre on ells mateixos, sempre sota la supervisió d’un professional, són els qui decideixen què volen fer, quan ho volen fer i amb qui ho volen fer. Es tracta de treballar l’aprenentatge per ambients. L’objectiu d’aquest treball és fomentar l’aprenentatge espontani i lliure a partir de la motivació dels infants. Es duu a terme a través del joc, l’experimentació, la manipulació, la comunicació i el moviment.

L’aprenentatge per ambients permet a l’infant prendre decisions i provar diferents estratègies que li permetin pensar, conèixer i descobrir. A més, els infants aprenen a resoldre conflictes per si mateixos o amb l’ajuda dels companys. D’altra banda, a través dels ambients, es generen espais d’interacció. Isabel Andreu és la directora de la llar d’infants Gugu.

L’equip d’educadores prepara cada ambient oferint uns materials (colors, sorra), un espai (ambient literari, ambient sensorial o psicomotriu) i unes possibilitats d’acció, però és cada infant qui l’utilitzarà segons el seu interès.