Arrenca el curs 2019-20 a les escoles i a l’Institut de Constantí

Avui dijous, 12 de setembre, ha donat el tret de sortida el nou curs escolar 2019-20. El primer dia de classe s’ha desenvolupat amb normalitat a les dues escoles de Constantí, tot i que ha estat marcat per les obres de renovació i millora a l’escola Mossèn Ramon Bergadà. Finalment s’han pogut enllestir abans del retorn a les aules les intervencions que afectaven l’interior dels dos edificis que conformen el centre, però encara s’està treballant en els espais exteriors. Pel que fa a les dades de matriculació, al col·legi Mossèn Ramon Bergadà s’ha mantingut el nombre d’alumnes inscrits al voltant d’uns 400. Al col·legi Centcelles hi ha 230 alumnes inscrits. Quant al professorat, tots dos centres mantenen el nombre de docents respecte del curs anterior.

L’inici del curs escolar ha estat marcat per la incertesa de si estarien enllestides les obres de renovació i millora que ha dut a terme aquest estiu la Generalitat a l’escola Mossèn Ramon Bergadà. El director del centre, Fernando Martos, ha explicat a Constantí Ràdio que finalment s’ha pogut obrir l’escola i iniciar el curs amb normalitat. Martos explica que els treballs a l’interior dels dos edificis que conformen el centre ja han finalitzat però lamenta que encara s’estiguin duent a terme les intervencions a l’exterior. Aquests són uns treballs que es fan per minimitzar la influència de les argiles expansives. Fernando Martos assegura que des del centre estan satisfets amb el resultat de les obres i demana comprensió a les famílies per les molèsties que puguin causar els treballs que encara s’estan fent a l’exterior.

Quant al projecte educatiu, Martos ha explicat que es mantenen les línies bàsiques, amb canvis en l’equip directiu. En aquest sentit, s’aposta per donar continuïtat a l’àmbit metodològic i acadèmic del centre i per continuar millorant la comunicació entre l’escola i les famílies. Com a novetat, enguany destaca la celebració del centenari de l’escola pública de Constantí.

Quant al projecte educatiu de l’escola Centcelles, es marquen l’objectiu de seguir treballant en la línia de cohesió social, continuar amb projectes com el de càlcul mental i la lectoescriptura, i potenciar l’anglès a les aules. Pel que fa a les novetats, destaca la previsió de destinar una aula per utilitzar-la de laboratori. El director de l’escola, Samuel Montes, ha explicat a Constantí Ràdio que es tractaria d’una aula de ciència per poder treballar el medi natural d’una manera més experimental per tal de fer-ho més atractiu per als alumnes.

I en el cas de l’Institut, el curs 2019-20 continua la tendència a l’alça pel que fa a les matriculacions dels darrers anys, amb increment d’alumnes, amb 289 a l’ESO i 53 a batxillerat. Això ha suposat un increment també de docents, passant de 42 a 46. Aquest any, el curs també s’inicia de manera esglaonada. Avui dia 12, han començat els alumnes de primer i segon d’ESO. I demà dia 13 ho faran els de tercer i quart d’ESO i batxillerat.

Dintre del projecte educatiu, des del centre es continua apostant per consolidar tècniques que ajudin a millorar l’expressió oral i escrita dels alumnes, una mesura que ja ha aconseguit millorar els resultats acadèmics de l’alumnat. Isabel Mendes és la coordinadora pedagògica de l’Institut.